Közbeszerzési Hatóság

Közbeszerzési Értesítő száma:2019/236
Beszerzés tárgya:Árubeszerzés
Hirdetmény típusa:Tájékoztató a szerződés módosításáról/2015 EUHL
Eljárás fajtája:
Közzététel dátuma:2019.12.07.
Iktatószám:23156/2019
CPV Kód:34100000-8
Ajánlatkérő:Univerzál Beszerző Korlátolt Felelősségű Társaság
Teljesítés helye:HU232
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:
Nyertes ajánlattevő:Porsche Bank Hungaria Zártkörűen Működő Rt.
Ajánlatkérő típusa:
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:
Letöltés: Hirdetmény letöltése PDF formátumban
Közbeszerzési eljárás: Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban

Kiegészítés az Európai Unió Hivatalos Lapjához
Információ és online formanyomtatványok:
Tájékoztató a szerződés módosításáról
Szerződés/koncesszió módosítása az érvényességi ideje alatt
2014/23/EU irányelv  
2014/24/EU irányelv  
2014/25/EU irányelv x
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1) Név és címek
Hivatalos név: Univerzál Beszerző Korlátolt Felelősségű Társaság
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_47962930
Postai cím: Csaba Utca 19
Város: Tatabánya
NUTS-kód: HU212
Postai irányítószám: 2800
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy: Dr. Kocsis Krisztina
Telefon: +36 34522398
E-mail: dr.kocsis.krisztina@univerzalbeszerzo.hu
Fax: +36 34522399
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL): http://www.univerzalbeszerzo.hu
A felhasználói oldal címe (URL): http://www.univerzalbeszerzo.hu

II. szakasz: Tárgy
II.1) A beszerzés mennyisége
II.1.1)
Elnevezés: Új kishaszongépjárművek beszerzése
Hivatkozási szám: EKR000020192018
II.1.2) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 34100000-8
II.1.3) A szerződés típusa
  Építési beruházás
x Árubeszerzés
  Szolgáltatásmegrendelés
II.2) Meghatározás
II.2.1)
Elnevezés: 3 db kétszemélyes zárt kisteherautó (benzines)
Rész száma: 2
II.2.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 34100000-8
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU232 A teljesítés fő helyszíne: Kaposvár
II.2.4) A közbeszerzés ismertetése a szerződéskötés időpontjában :
A DDKK Zrt. ajánlatkérő a Kbt. 53. § (5) bekezdés alapján feltételes közbeszerzési eljárást folytat le. Ajánlatkérő közszolgáltatási szerződése 2019. december 31-én lejár, így ezen időpontot meghaladó szerződések megkötéséhez minisztériumi jóváhagyás szükséges. Ajánlatkérő a szerződés megkötéséhez szükséges engedély kiadását kezdeményezte. Ajánlatkérő a minisztériumi engedély hiányát olyan körülménynek tekinti, amely miatt a Kbt. 75. § (2) bekezdés a) pontja alapján az eljárást eredménytelenné nyilváníthatja.
Ajánlatkérő a Kbt. 131. § (9) bekezdés alapján mentesül a szerződés megkötésének kötelezettsége alól, ha az engedélyt nem kapja meg. Ajánlatkérő a Kbt. 135. § (12) bekezdés alapján a minisztériumi engedély hiányát a közbeszerzési eljárás eredményeként megkötendő szerződés hatálybalépését felfüggesztő feltételként is kiköti.
A műszaki leírásban részletesen meghatározott, 3 db kétszemélyes zárt kisteherautó (benzines) beszerzése a DDKK Zrt. részére pénzügyi lízing-konstrukció keretében.
Kizárólag új - azaz első alkalommal forgalomba helyezett - gépjármű megajánlására van lehetőség.
A gépjármű részletes leírását a dokumentációban található „Részletes Műszaki Követelmények" tartalmazza.
Lízing konstrukció: - finanszírozás: zárt végű pénzügyi lízing, lineáris törlesztési móddal,
futamidő: szerződéskötés minimum első, de legfeljebb 6. hónapjától számított 60 hónap, mely az értékelési szempontot jelentő, minimum 1 hónapos (30 napos) legfeljebb 6 hónapos (180 napos) szállítási határidőt követően kezdődik meg,
finanszírozás devizaneme: HUF,
kamatozás: változó, 3 havi BUBOR alapkamaton számítva, az ügyleti kamat kamatfelár komponense nem változhat a futamidő alatt, az értékelési szempontot jelentő ügyleti kamat mértéke nem haladhatja meg a 3 havi BUBOR + 4% értéket.
Ajánlatkérő a gépjármű ellenértékét forint alapú, zárt végű pénzügyi lízing keretében, havonta kiállított pénzügyi értesítő levél alapján, a lízingszerződésben meghatározott havi lízingdíj megfizetésével teljesíti a Kbt. 135. § (1) és (5)-(6) bek-ben és a Ptk. 6:130 § (1)-(2) bek-ben meghatározott feltételek szerint.
Jótállás (Garancia): Ajánlatkérő a gépjárműre az átadás-átvételtől számított teljes körű, „kilométer-korlátozás” nélküli-, 24 hónap kötelező, jótállás vállalását írja elő. A kötelezőn felül vállalt jótállási idő értékelési szempont. A kicserélt vagy kijavított fődarabokra és alkatrészekre vonatkozóan a jótállási és szavatossági idő újrakezdődik azon a napon, amikor az Ajánlatkérő számára kielégítő módon a csere vagy a kijavítás megtörténik.
Fődarabok: a motor, nyomatékváltó, kormánymű, hajtáslánc
Szavatossági felelősség: az Ajánlattevő 10 évre szavatol azért, hogy - a felépítmény vázszerkezete, a karosszéria, és a külső burkolatok esetében nem keletkezik beázás, szilárdsági és korróziós okból törés, vagy javítást igénylő hiba, burkolatcsere, vázelem-csere, padlócsere, - a korrózióvédelem és a zajcsillapítás védőanyagai nem válnak le, - a szerelőfedelek rögzítésének működőképessége nem változik, továbbá a felsorolt szerelvények főjavítása, vagy cseréje a jótállási időn túl, az elvárt időtartam lejártáig nem válik szükségessé. Ajánlatkérő a kötbért meghaladó kárát is érvényesítheti az Ajánlattevővel szemben.
Ajánlatkérő az Ajánlattevő tevékenységével vagy mulasztásával kapcsolatban keletkezett kárát érvényesítheti az Ajánlattevővel szemben, ha az bizonyítottan Ajánlattevő hibájából keletkezett. A szerződéses kötelezettségvállalást megerősítő mellékkötelezettségek részletes szabályait az ajánlati dokumentáció tartalmazza.
Ajánlatkérő által vállalt biztosítékok: a hátralékos lízingdíj beszedésére adott felhatalmazó levél, valamint maga a lízingtárgy a szerződéstervezetben foglaltak szerint.
A számla benyújtása és kiegyenlítése során az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (Art.) rendelkezéseit mind az Ajánlattevő, mind az alvállalkozó esetében alkalmazni kell.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége)
II.2.7) A szerződés, a keretmegállapodás, a dinamikus beszerzési rendszer, illetve a koncesszió időtartama
Időtartam hónapban: 66 vagy Munkanapokban kifejezett időtartam:
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
2014/24/EU irányelv - Keretmegállapodás esetében - a négy évet meghaladó időtartam indoklása:
2014/25/EU irányelv - Keretmegállapodás esetében - a nyolc évet meghaladó időtartam indoklása:
II.2.13) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A beszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:

IV. szakasz: Eljárás
IV.2) Adminisztratív információk
IV.2.1) Tájékoztató az eljárás eredményéről ezen szerződés vonatkozásában
A hirdetmény száma a Hivatalos Lapban: 2019 /S 153 - 378536

V. szakasz: Az eljárás eredménye
A szerződés száma: 2 Rész száma: 2 Elnevezés: 3 db kétszemélyes zárt kisteherautó (benzines)
V.2) Az eljárás eredménye
V.2.1) A szerződéskötés/a koncesszió odaítéléséről szóló döntés dátuma:
2019/04/05 (éééé/hh/nn)
V.2.2) Ajánlatokra vonatkozó információk
A szerződést/koncessziót gazdasági szereplők csoportosulása nyerte el nem
V.2.3) A nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult neve és címe
 
Hivatalos név: Porsche Bank Hungaria Zártkörűen Működő Rt.
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_96418242
Postai cím: Fáy Utca 27.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU110
Postai irányítószám: 1139
Ország: Magyarország
E-mail: a.cseh@porschebank.hu
Telefon: +36209160370
Internetcím(ek): (URL) www.porschebank.hu
Fax:
A nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult kkv nem (kkv-a 2003/361/EK bizottsági ajánlásban meghatározottak szerint)
V.2.4) A szerződés/rész/ koncesszió értékére vonatkozó információk (a szerződéskötés idején; áfa nélkül)
A beszerzés végleges összértéke: 14564461 Pénznem: HUF

VI. szakasz: Kiegészítő információk
VI.3) További információk:
Szerződésmódosítás időpontja: 2019.04.10
VI.4) Jogorvoslati eljárás
VI.4.1) A jogorvoslati eljárást lebonyolító szerv
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai cím: Riadó u. 5
Város: Budapest
Postai irányítószám: 1026
Ország: Magyarország
Telefon: +36 18828592
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Fax: +36 18828593
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.4.2) A békéltetési eljárást lebonyolító szerv
Hivatalos név:
Postai cím:
Város:
Postai irányítószám:
Ország:
Telefon:
E-mail:
Fax:
Internetcím (URL):
VI.4.3) Jogorvoslati kérelmek benyújtása
A jogorvoslati kérelmek benyújtásának határidejére vonatkozó pontos információ: A jogorvoslati kérelmek benyújtásának határidejére vonatkozóan a Kbt. 148. § (3)-(9) bekezdéseiben foglaltak az irányadóak.
VI.4.4) A jogorvoslati kérelmek benyújtására vonatkozó információ a következő szervtől szerezhető be
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai cím: Riadó u. 5
Város: Budapest
Postai irányítószám: 1026
Ország: Magyarország
Telefon: +36 18828592
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Fax: +36 18828593
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.5) E hirdetmény feladásának dátuma:
2019/12/03 (éééé/hh/nn)

VII. szakasz: A szerződés/koncesszió módosításai
VII.1) A közbeszerzés ismertetése a módosításokat követően
VII.1.1) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 34100000-8
VII.1.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 34100000-8
VII.1.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU232 A teljesítés fő helyszíne: Kaposvár
VII.1.4) A közbeszerzés ismertetése:
A DDKK Zrt. ajánlatkérő a Kbt. 53. § (5) bekezdés alapján feltételes közbeszerzési eljárást folytat le. Ajánlatkérő közszolgáltatási szerződése 2019. december 31-én lejár, így ezen időpontot meghaladó szerződések megkötéséhez minisztériumi jóváhagyás szükséges. Ajánlatkérő a szerződés megkötéséhez szükséges engedély kiadását kezdeményezte. Ajánlatkérő a minisztériumi engedély hiányát olyan körülménynek tekinti, amely miatt a Kbt. 75. § (2) bekezdés a) pontja alapján az eljárást eredménytelenné nyilváníthatja.
Ajánlatkérő a Kbt. 131. § (9) bekezdés alapján mentesül a szerződés megkötésének kötelezettsége alól, ha az engedélyt nem kapja meg. Ajánlatkérő a Kbt. 135. § (12) bekezdés alapján a minisztériumi engedély hiányát a közbeszerzési eljárás eredményeként megkötendő szerződés hatálybalépését felfüggesztő feltételként is kiköti.
A műszaki leírásban részletesen meghatározott, 3 db kétszemélyes zárt kisteherautó (benzines) beszerzése a DDKK Zrt. részére pénzügyi lízing-konstrukció keretében.
Kizárólag új - azaz első alkalommal forgalomba helyezett - gépjármű megajánlására van lehetőség.
A gépjármű részletes leírását a dokumentációban található „Részletes Műszaki Követelmények" tartalmazza.
Lízing konstrukció: - finanszírozás: zárt végű pénzügyi lízing, lineáris törlesztési móddal,
futamidő: szerződéskötés minimum első, de legfeljebb 6. hónapjától számított 60 hónap, mely az értékelési szempontot jelentő, minimum 1 hónapos (30 napos) legfeljebb 6 hónapos (180 napos) szállítási határidőt követően kezdődik meg,
finanszírozás devizaneme: HUF,
kamatozás: változó, 3 havi BUBOR alapkamaton számítva, az ügyleti kamat kamatfelár komponense nem változhat a futamidő alatt, az értékelési szempontot jelentő ügyleti kamat mértéke nem haladhatja meg a 3 havi BUBOR + 4% értéket.
Ajánlatkérő a gépjármű ellenértékét forint alapú, zárt végű pénzügyi lízing keretében, havonta kiállított pénzügyi értesítő levél alapján, a lízingszerződésben meghatározott havi lízingdíj megfizetésével teljesíti a Kbt. 135. § (1) és (5)-(6) bek-ben és a Ptk. 6:130 § (1)-(2) bek-ben meghatározott feltételek szerint.
Jótállás (Garancia): Ajánlatkérő a gépjárműre az átadás-átvételtől számított teljes körű, „kilométer-korlátozás” nélküli-, 24 hónap kötelező, jótállás vállalását írja elő. A kötelezőn felül vállalt jótállási idő értékelési szempont. A kicserélt vagy kijavított fődarabokra és alkatrészekre vonatkozóan a jótállási és szavatossági idő újrakezdődik azon a napon, amikor az Ajánlatkérő számára kielégítő módon a csere vagy a kijavítás megtörténik.
Fődarabok: a motor, nyomatékváltó, kormánymű, hajtáslánc
Szavatossági felelősség: az Ajánlattevő 10 évre szavatol azért, hogy - a felépítmény vázszerkezete, a karosszéria, és a külső burkolatok esetében nem keletkezik beázás, szilárdsági és korróziós okból törés, vagy javítást igénylő hiba, burkolatcsere, vázelem-csere, padlócsere, - a korrózióvédelem és a zajcsillapítás védőanyagai nem válnak le, - a szerelőfedelek rögzítésének működőképessége nem változik, továbbá a felsorolt szerelvények főjavítása, vagy cseréje a jótállási időn túl, az elvárt időtartam lejártáig nem válik szükségessé. Ajánlatkérő a kötbért meghaladó kárát is érvényesítheti az Ajánlattevővel szemben.
Ajánlatkérő az Ajánlattevő tevékenységével vagy mulasztásával kapcsolatban keletkezett kárát érvényesítheti az Ajánlattevővel szemben, ha az bizonyítottan Ajánlattevő hibájából keletkezett. A szerződéses kötelezettségvállalást megerősítő mellékkötelezettségek részletes szabályait az ajánlati dokumentáció tartalmazza.
Ajánlatkérő által vállalt biztosítékok: a hátralékos lízingdíj beszedésére adott felhatalmazó levél, valamint maga a lízingtárgy a szerződéstervezetben foglaltak szerint.
A számla benyújtása és kiegyenlítése során az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (Art.) rendelkezéseit mind az Ajánlattevő, mind az alvállalkozó esetében alkalmazni kell.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége)
VII.1.5) A szerződés, a keretmegállapodás, a dinamikus beszerzési rendszer, illetve a koncesszió időtartama
Az időtartam hónapban: 66 vagy Munkanapokban kifejezett időtartam:
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
2014/24/EU irányelv - Keretmegállapodás esetében - a négy évet meghaladó időtartam indoklása:
2014/25/EU irányelv - Keretmegállapodás esetében - a nyolc évet meghaladó időtartam indoklása:
VII.1.6) A szerződés/rész/koncesszió értékére vonatkozó információk (áfa nélkül)
A szerződés/rész/koncesszió végleges összértéke: 14865961
Pénznem: HUF
A szerződést/koncessziót gazdasági szereplők csoportosulása nyerte el nem
VII.1.7) A nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult neve és címe
 
Hivatalos név: Porsche Bank Hungaria Zártkörűen Működő Rt.
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_96418242
Postai cím: Fáy Utca 27.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU110
Postai irányítószám: 1139
Ország: Magyarország
E-mail: a.cseh@porschebank.hu
Telefon: +36209160370
Internetcím(ek): (URL) www.porschebank.hu
Fax:
A nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult kkv nem (kkv-a 2003/361/EK bizottsági ajánlásban meghatározottak szerint)
VII.2) Információ a módosításokról
VII.2.1) A módosítások ismertetése
A módosítások jellege és mértéke (a szerződés esetleges korábbi módosításainak feltüntetésével együtt): 1/ A szerződés I. fejezet 5.2. pontja az alábbiak szerint módosul: Eredeti rendelkezés: 5.2. A lízingtárgy – a Felek eltérő írásos megállapodásának hiányában – közvetlenül a Lízingbevevőnek kerül átadásra, Lízingbeadó – vagy megbízottja - jelenlétében. A Lízingbevevő köteles saját költségére az átvételt megelőzően a lízingtárgyat mennyiségileg és minőségileg átvizsgálni, a lízingtárgy sértetlenségét, hiánytalanságát, felszereléseinek, kellékeinek, okmányainak meglétét ellenőrizni, valamint minden, az üzembe helyezés és a lízingtárgy üzemeltetéséhez szükséges tevékenységet elvégezni, így különösen próbautat tenni. A Lízingbevevő mindezek elmaradására a lízingtárgy átadás-átvételét követően érvényesen nem hivatkozhat. Módosult rendelkezés: 5.2. A lízingtárgy közvetlenül a Lízingbevevőnek kerül átadásra, a Lízingbevevő által meghatározott helyszínen. Lízingbeadó vállalja, hogy a Lízingbevevő kijelölt kapcsolattartója vagy a gépjármű használója részére az átadás-átvétel során, az átadást megelőzően konzultációt biztosít, amely után a Lízingbevevő átveszi a gépjárművet. A gépkocsi átadási – átvételi folyamatokat az Lízingbeadó megbízásából flotta koordinátor koordinálja a kereskedés és a Lízingbevevő között. Közösen ellenőrzik a lízingtárgyat mennyiségileg és minőségileg, átvizsgálják a gépkocsi sértetlenségét, a szükséges iratok meglétét, hiánytalanságát, felszereléseinek, kellékeinek, meglétét. Elvégeznek közösen minden, az üzembe helyezés és a lízingtárgy üzemeltetéséhez szükséges tevékenységet, így különösen próbautat tesznek. Lízingbeadó a használók részére részletes tájékoztatást, részletes oktatást biztosít a gépjármű használati, biztonsági és kényelmi funkcióiról, min. 8 óra időtartamban. 2/ A szerződés II. fejezet 6. pontja az alábbi harmadik bekezdéssel egészül ki: 6. Egyéb díjak, költségek ….. Lízingbeadó a jelen szerződés 5.2. pontjában írt flotta koordinációs tevékenység ellátásáért Lízingbevevő 100.500,Ft + ÁFA / autó összegű díjat köteles a Lízingbeadó részére fizetni, a Lízingbeadó által az átadás-átvételt követően kiállított számlája alapján, a Ptk. 6:130.§ rendelkezései szerint, a számla kézhezvételétől számított 30 napon belül. A teljesítés igazolásnak az átadás-átvételi jegyzőkönyv számít. A számlát benyújtására a szerződés II. fejezet 11. pontjában írtak megfelelően irányadók. 3/ A szerződés II. fejezet 11. pontja az alábbiak szerint módosul: Eredeti rendelkezés: A Lízingbevevő e lízingszerződés – a Lízingbeadó által folyamatosan és gépjárművenként aktualizált - Fizetési Ütemezés elnevezésű 1. sz. mellékletében meghatározott ütemezés szerint köteles a gépjárművenként kimunkált havi lízingdíjakat megfizetni. A Lízingbeadó az esedékes lízingdíjakról, tőke és kamat szerinti bontásban, zárt végű konstrukció miatt, pénzügyi értesítő levelet, - az egyes lízingdíjak esedékességét megelőzően legalább 15 nappal, választása szerint – személyes átadással, vagy tértivevényes levélben – mindkét esetben egyidejűleg a ……… elektronikus levélcímre is megküldve - kézbesíti a Lízingbevevő részére. A VOLÁNBUSZ Zrt és a Közlekedési Központok, mint Lízingbevevők a számla postázását a következő címre kérik: Nemzeti Üzleti Szolgáltató Zrt. 6001. Kecskemét, Pf.701. Módosult rendelkezés: A Lízingbevevő e lízingszerződés – a Lízingbeadó által folyamatosan és járművenként aktualizált - Fizetési Ütemezés elnevezésű 1. sz. mellékletében meghatározott ütemezés szerint köteles a havi lízingdíjakat megfizetni. A Lízingbeadó az esedékes lízingdíjakról, tőke és kamat szerinti bontásban, a zárt végű konstrukcióra figyelemmel, fizetési értesítőt, - az egyes lízingdíjak esedékességét megelőzően legalább 30 nappal, választása szerint – személyes átadással, vagy tértivevényes levélben – mindkét esetben egyidejűleg a . elektronikus levélcímre is megküldve - kézbesít a Lízingbevevő részére. A VOLÁNBUSZ Zrt és a Közlekedési Központok, mint Lízingbevevők a számla postázását a következő címre kérik: Nemzeti Üzleti Szolgáltató Zrt. 6001. Kecskemét, Pf.701.
VII.2.2) A módosítás okai
  Igény az eredeti nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult által teljesítendő további építési beruházásra, szolgáltatásnyújtásra vagy árubeszerzésre (a 2014/23/EU irányelv 43. cikke (1) bekezdésének b) pontja, a 2014/24/EU irányelv 72. cikke (1) bekezdésének b) pontja, a 2014/25/EU irányelv 89. cikke (1) bekezdésének b) pontja)
Azon gazdasági vagy technikai okok, illetve hátrányok vagy többletköltségek ismertetése, amelyek miatt a szerződő fél személye nem változhat:
x Módosítási igény olyan körülmények miatt, amelyet a kellő gondossággal eljáró ajánlatkérő nem láthatott előre (a 2014/23/EU irányelv 43. cikke (1) bekezdésének c) pontja, a 2014/24/EU irányelv 72. cikke (1) bekezdésének c) pontja, a 2014/25/EU irányelv 89. cikke (1) bekezdésének c) pontja)
A módosítás szükségességét indokoló körülmények ismertetése, és e körülmények előre nem látható jellegének magyarázata: A szerződés II. fejezet 11. pontjának módosítására a Kbt. 141. § (6) bekezdés alapján került sor, mert a módosítás nem lényeges módosításnak minősül. A szerződés I. fejezet 5.2. pontjának és a II. fejezet 6. pontjának módosítására Felek egyező akaratából került sor, megállapodtak, hogy a szerződést szükséges volt kiegészíteni a flotta koordinációs tevékenységgel, illetőleg a szerződés fizetési feltételeinek pontosítása vált szükségessé. Ezen módosításokat a Kbt. 141. § (2) bekezdése alapján végezték, a szerződés értékének megváltozásával jár, azonban az ellenérték növekedését okozó szolgáltatás nem változtatja meg a szerződés általános jellegét, illeszkedik az eredeti szerződés jellegéhez, valamint a díjemelkedés nem éri el sem az uniós értékhatárt, sem az eredeti szerződés ellenértékének 10%-át.
VII.2.3) Áremelkedés
A módosításokat megelőző aktualizált teljes szerződéses érték (figyelembe véve az esetleges korábbi szerződésmódosításokat és árkiigazításokat, valamint – a 2014/23/EU irányelv esetében – az érintett tagállamban érvényesülő átlagos inflációt)
Érték áfa nélkül: 14564461 Pénznem: HUF
Teljes szerződéses érték a módosítást követően
Érték áfa nélkül: 14865961 Pénznem: HUF
Az európai uniós és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben