A Megrendelő hálózatainak és informatikai eszközeinek üzemeltetése a Megrendelő székhelyén és valamennyi telephelyén.
A Vállalkozó feladata továbbá a székhely és a telephelyek közötti informatikai kapcsolat biztosítása.
Vállalkozó Megrendelő informatikai eszközeinek hibáit elhárítja a bejelentéstől számított két munkanapon belül.
Amennyiben a hiba elhárítása csak eszköz beszerzésével, cseréjével lehetséges, Vállalkozó tájékoztatja a Megrendelőt annak várható költségéről és annak beszerzési idejéről.
a) a vagyonkezelési és a parkolási feladatokat ellátó dolgozók hálózatának és informatikai eszközeinek üzemeltetése a székhelyen és a telephelyeken
Ajánlatkérő informatikai eszközeinek a száma: 60 db számítógép és laptop, 10 db szerver, 6 db tűzfal, 5 db NAS és 35 db céges mobiltelefon készülék.
Ajánlattevő feladata ezen eszközök üzemeltetése, frissítések telepítésének felügyelete, szoftver és hardveres hibáinak kezelése.
b) a székhely és a telephelyek közti biztonságos informatikai kapcsolat biztosítása Ajánlatkérő a székhely és telephelyek közt IPSEC kommunikációs csatornát használ FortiGate tűzfalakkal menedzselve
c) parkolás ügyviteli rendszer (Viper) üzemfeltételeinek biztosítása, kapcsolattartás az ügyviteli rendszer programozóival, szoftverfejlesztések tesztelése
Ajánlatkérő a parkolás ügyviteli rendszerhez 2 db Node és 2 db Storage redundáns szerveren virtuális szerverekkel (Vmware környezetben) üzemelteti, a feladat ezen szerverek menedzselése, biztonsági mentések késztése. Ajánlattevő feladata Ajánlatkérő részéről felmerült programfejlesztések menedzselése, tesztelése és üzembehelyezése, szükség esetén ezek oktatása. Ajánlatkérő évente 15-20 programfejlesztéssel tervez.
d) iktató rendszer (IRMA) üzemfeltételeinek biztosítása, kapcsolattartás az ügyviteli rendszer programozóival
Az iktatórendszert 4 telephelyen használja 10 felhasználó. A feladatok a felhasználói fiókok jogosultságainak menedzselése, irattári terv készítése, iktatókönyvek nyitása.
e) pénzügyi nyilvántartó (sERPa, Nagy Machinátor) rendszer üzemfeltételeinek biztosítása, kapcsolattartás az ügyviteli rendszer programozóival, szoftver frissítések telepítése
Ajánlatkérő a székhelyén és egy telephelyén használja ezen komplex ügyviteli rendszereket. Ajánlattevő feladata a rendszerekhez havonta 15-20 frissítés telepítése, évente 6-8 alkalommal teljes adatbázis mentés feltöltése, felhasználói jogosultságok kiosztása és kezelése, adatbázis biztonsági mentések készítése.
f) műszaki ügyviteli szoftverek (Smartmaster, Terc, Autocad) üzemfeltételeinek biztosítása, kapcsolattartás az ügyviteli rendszer programozóival, szoftver frissítések telepítése
Ajánlatkérő által használt műszaki-tervezői-költségvetési programok 3 telephelyen működnek. A feladat ezen programok szoftver és adatbázis frissítéseinek kezelése, licenszek figyelése, a programokkal kapcsolatban felmerült felhasználói problémák kezelése.
g) vezetékes internet szolgáltatók üzemeltetőivel (Telekom, Digi, AceTelecom) kapcsolattartás vezetékes telefonrendszer üzemeltetőjével kapcsolattartás
Ajánlatkérő vezetékes internet és telefon szolgáltatásait az AceTelecom, a Digi és a Magyar Telekom biztosítja. Ajánlattevő feladata a kapcsolattartás a szolgáltatókkal, műszaki hibák bejelentése, szerződésekkel kapcsolatos ügyintézés (szolgáltatás bővítés, telefonközpont menü rendszer kezelése, számla reklamáció, hűségszerződés döntés előkészítése).
h) domain regisztrátorokkal (AceTelecom) kapcsolattartás
Ajánlatkérő két domain nevet használ (fevix.hu és parkix.hu). Ajánlattevő feladata a domainhez kapcsolódó weboldal szolgáltatások műszaki feltételeinek menedzselése, tárhely kezelése és a domainekhez tartozó rekordok kezelése
i) mobiltelefonos telemetria és hang alapú szolgáltatóval kapcsolattartás
Ajánlatkérő mobiltelefonos telemetria és hang alapú szolgáltatását a Magyar Telekomtól veszi igénybe. Ajánlattevő feladata a telemetriához kapcsolódó zárt APN hálózat menedzselése 139 eszközzel, illetve a hang alapú szolgáltatással kapcsolatos technikai-informatikai hibabejelentés, műszaki kapcsolattartás.
j) informatikai eszközök vírusvédelmének felügyelete
Ajánlattevő feladata Ajánlatkérő IT eszközeinek (70 db) vírusvédelmének felügyelete, frissítések telepítésének ellenőrzése, vírusriasztások kezelése
j) elektronikus levelezési rendszer (Microsoft Exchange) üzemeltetése (fevix.hu, parkix.hu) és karbantartása
Ajánlatkérő Microsoft Exchange 2019 levelező rendszert használ, melyhez 2 domain név tartozik. A két domain névhez összesen 85 db egyéni és csoportos e-mail cím tartozik. Ajánlattevő feladata a levelő szerver frissítéseinek naprakésszé tartása, e-mail címek menedzselése, felhasználói csoportok kezelése.
k) hálózati tűzfalak (FortiGate 140D, FortiGate 60E) menedzselése és karbantartása
Ajánlatkérő székhelyén és telephelyei FortiGate tűzfalakat üzemeltet. Ajánlattevő feladata a tűzfalak operációs rendszereinek frissítése, a napló állományok figyelése, tűzfal szabályok létrehozása és felügyelete. A tűzfalakon naponta 50-60 olyan figyelmeztetés van, melyet ellenőrizni és kezelni kell.
l) elektronikus levelezőrendszer kéretlen levelek szűrésének (SPAM, zsarolóvírusok) felügyelete (Symantec Messaging Gateway)
Ajánlatkérő elektronikus levelezésének SPAM szűrésére Symantec Messaging Gateway rendszert használ. Ajánlattevő feladata az SMG rendszer frissítéseinek telepítése, a spamnek megjelölt levelek ellenőrzése (naponta kb 200-300 db spam levél kerül a gyűjtőbe), tiltó és engedélyező listák kezelése.
m) rendszeres adatmentések biztosítása és ellenőrzése (Veeam)
Ajánlatkérő a székhely és telephelyein használt szerverekről Veeam szoftver segítségével naponta teljes mentést készít. Ajánlattevő feladata a mentések ellenőrzése, a mentések tárhelyét biztosító
Folyt. a VI.1.5) "További információk: " rubrikában