Ajak, 4.sz. főút-Ady E. u. külterületi folytatásaként mezőgazdasági út burkolatának és a kapcsolódó csapadékvíz elvezetésének kiépítése az alábbiak szerint:
A kivitelezés során a jelenleg még meglévő földút helyére 1 forgalmi sávos, 4m széles aszfalt útburkolattal ellátott mezőgazdasági út épül. Kialakításra kerülnek még a mezőgazdasági út és a termőterületek kapcsolatát biztosító sárrázók is, melyek teljes hossza 25m. Ebből 12,5m aszfalt burkolattal ellátott, 12,5m pedig mechanikailag stabilizált. A 4m szélességű folyópálya mellett 1,5-1,5m széles, mechanikailag stabilizált padka is kialakításra kerül. A tervezett beavatkozás során új szikkasztóárkok létesítése, valamint a meglévő, leromlott vízszállító képességű földmedrű árkok kotrása, mederprofilozása is szükséges
A tervezett út teljes hossza 2516,77m, mely a 4.sz. főút 309+731km szelvényében található útcsatlakozástól indul és Ajak Város külterületén található szilárd burkolatú mezőgazdasági útig tart. A burkolat a tervezett szakasz elején a közúthoz történő csatlakozás következtében 5,5m szélességű, majd ezt követően szűkül vissza 4m szélességűre, két oldalán 1,5-1,5 m széles 15 cm vastag stabilizált útpadkával. A burkolatszél a közúthoz egy R=8 és egy R=10m sugarú ívvel csatlakozik. A szakasz elején 42m hosszban a szelvényezés szerinti jobb oldalon „K” szegélysor kerül beépítésre a csapadékvíz megfelelő elvezetése érdekében.
A tervezett útszakaszon jelenleg is találhatóak a mezőgazdasági út és a termőterületek kapcsolatát biztosító sárrázók, táblabejárók, melyek a beruházás során szilárd burkolatot kapnak. Ez a sárrázók esetében 12,5m aszfalt és 12,5m mechanikailag stabilizált burkolatot jelent. A táblabejárók aszfaltozása csak a telekhatárig történik, az idegen területek érintettségének elkerülése érdekében. A kivitelezés során 10.871 m2 aszfaltburkolat építés valósul meg.
A beruházással érintett szakaszon a tervezett út keresztez két csatornát, melyek mellé N2 feltartóztatási fokozatú szalagkorlát építése szükséges, összesen 130 m hosszban. A szalagkorlátok folyópálya melletti végeit 12m hosszban le kell futtatni. A táblabejárók, illetve sárrázók mellett található végek lezárása végelemmel (ponty farok) történik.
A tervezési szakasz végén található leromlott állapotú, töredezett aszfalt burkoltat elbontásra kerül, helyére új pályaszerkezet épül. A burkolatszélek R=10m sugarú ívekkel csatlakoznak a meglévő burkolatszélhez.
Ha és amennyiben a közbeszerzési dokumentumok, különösen a tervek és a közbeszerzési műszaki leírás meghatározott gyártmányú vagy eredetű dologra, illetve konkrét eljárásra, vagy védjegyre, szabadalomra, tevékenységre, személyre, típusra vagy adott származásra vagy gyártási folyamatra való hivatkozást tartalmaz, úgy az kizárólag a közbeszerzés tárgyának (a tárgy jellegének) kellően pontos és érthető leírása érdekében történt, a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 46. § (3) bekezdés rendelkezései az irányadóak („vagy azzal egyenértékű”). Az egyenértékűség igazolása Ajánlattevő kötelezettsége.