A feladat tárgya az Ajánlatkérő (AK) vagyonkezelésében lévő, 1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32. szám alatti épület portaszolgálati feladatainak ellátása, 1 szolgálati helyen, minden nap 0:00-24:00 óra időtartamban. A szolgálat ellátásához és a jelen feladatleírás szerinti feladatok jogszabály szerinti teljesítéséhez szükséges formaruhát, felszerelést a szolgálatot ellátó állomány részére a nyertes Ajánlattevő (AT) biztosítja. Az AK-vel való kapcsolattartáshoz szükséges mobiltelefon készüléket az AK biztosítja. A feladat ellátása a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény szerinti személy- és vagyonvédelmi tevékenységre irányul.
1. Ellátandó feladatok:
a) Portaszolgálat:
• A lopások, rongálások, egyéb, jogszabályba ütköző cselekmények irányadó jogszabályi kereteken belül történő megelőzése, jelentése.
• Épület bejárása épületen belül és kívül munkanapokon 23:00 órakor és 05:00 órakor, munkaszüneti napokon 08:00 órakor és 22:00 órakor. A bejárás az épület folyosóira és vizesblokkjaira vonatkozik, az irodákba csak abban az esetben kell bemenni, ha a Portás a folyosón járőrözve bűncselekményre vagy műszaki meghibásodásra, tűzre utaló jelet tapasztal.
• Munkanapokon 20.00 órát követően az épületben tartózkodó személyek jogosultságának ellenőrzése.
• Az épületbe be- és kilépők ellenőrzése, olyan módon, hogy amennyiben a belépő nem BGA Zrt. állományához tartozó vendég, a Portás vendégkártyát ad ki a részére, a nevét, a belépés időpontját és a személyt, akihez érkezett feljegyzi, majd kiléptetéskor a kártyát visszaveszi.
• Az épületben felszerelt biztonsági kamerák kameraképének figyelése.
b) Recepciós és telefonkezelői feladatok:
• Küldemények átvétele, szükség szerinti továbbítása az aláírási kötelezettség nélkül átvehető küldemények esetén.
• A portanapló vezetése, amelyben a szolgálat folyamán előforduló rendkívüli eseményeket bejegyzik, a fontos információkat a váltótársnak átadják.
• Dokumentált, ellenőrizhető kulcskezelés, a Megrendelő által rendszeresített és biztosított kulcsnapló vezetése.
• Az épület előtti parkolóhelyek használatára vonatkozó engedélyek kiadása és visszavétele a Beszerzési és üzemeltetési osztálytól kapott utasítások alapján, jogosulatlan parkoló használat telefonos bejelentése az I. kerületi közterület-felügyeletnek.
• Felvilágosítás adás, tájékoztatás, irányítás ügyfelek és vendégek részére.
c) Az épület üzemeltetésével kapcsolatos feladatok:
• Nyílászárók állapotának (nyitva-zárva) és épségének, zárhatóságának ellenőrzése járőrözéskor, szükség esetén zárásuk, vagy jelzés a karbantartók számára. A jelzést a portanaplóban rögzíteni kell.
• Vizesblokkok ellenőrzése, felesleges vízfolyások megszakítása, megszüntetése, meghibásodás esetén jelzés a karbantartók számára. A jelzést a portanaplóban rögzíteni kell.
• Az épületben üzemelő berendezések (személyfelvonók, kártyás beléptető rendszer, tűzjelző stb.) meghibásodásának jelzése a karbantartók számára.
• Világító berendezések észlelt meghibásodásainak jelzése a karbantartók számára. A jelzést a portanaplóban rögzíteni kell.
• A világító berendezések felesleges használatának megszüntetése.
• Az épületen belüli munkavédelmi, tűzvédelmi szabályok betartása, betartatása.
• Elemi csapás, elemi kár bekövetkeztekor a szükséges értesítések megtétele után az élet és vagyonmentés megkezdése.
• Tűzjelző berendezés napi ellenőrzésének elvégzése, a napi ellenőrzésre vonatkozó bejegyzés a tűzjelző karbantartási naplóban, illetve műszaki hiba, rendellenes működés esetén a hiba rögzítése a karbantartási naplóban és a meghibásodás jelzése a Beszerzési és üzemeltetési osztály részére.
A Portás köteles az általa észlelt, vagy részére jelzett összes rendellenességet és rendkívüli eseményt a portanaplóban rögzíteni, és a Beszerzési és üzemeltetési osztálytól vezetője felé haladéktalanul jelezni. Köteles ezen kívül a szolgálati hely elhagyásának időpontját a portanaplóba bejegyezni, illetve a szolgálati hely munkaidőben (07:30-17:30) történő elhagyását a Beszerzési és üzemeltetési osztály felé jelezni.
2.) A szolgálat felvétele, illetve leadása
• A szolgálatba lépő portás mindenkor a szolgálati idő kezdete előtt legalább 15 perccel köteles megjelenni a szolgálat felvétele céljából, a szolgálat ellátására alkalmas állapotban.
• A portanaplóban minden esetben rögzíteni kell a szolgálati eseményeket, rendkívüli eseményeket, járőrözés időpontját, riasztók ki- és beriasztását, valamint az ellenőrzéseket (az ellenőrző személy nevét, az ellenőrzés idejének pontos megjelölésével). A szolgálati váltásokat és a szolgálati idő kezdetét a szolgálatban lévő portás nevét, valamint a szolgálatban történt eseményeket.
• A szerződésszerű szolgálatellátást a nyertes AT köteles szükség szerint rendszeresen vagy szúrópróbaszerűen ellenőrizni, az Ajánlatkérő pedig jogosult bármikor ellenőrizni.
3.) Eljárások rendkívüli eseményeknél
Tűzriasztáskor:
AK által előzetesen kidolgozott és a nyertes AT rendelkezésére bocsátott "Tűzriadó Terv"-et kell a Portásnak végrehajtani.
Bűncselekmény észlelése esetén:
Betörés észlelésekor vagy a riasztó rendszer jelzésére azonnali ellenőrzés és intézkedés megtétele.
A helyszínen a tettes visszatartása a rendőrség megérkezéséig. Amennyiben tettes a helyszínen nincs, a helyszín szakszerű biztosítása.
Baleset bekövetkezésekor:
Helyszíni elsősegély-nyújtás.
Műszaki meghibásodás esetén:
A Megrendelő által átadott információk alapján kárenyhítésre vonatkozó intézkedések megtétele (áram lekapcsolása, csőtörés esetén a meghibásodott csővezeték lezárása).
A rendkívüli esemény esetén értesítendő egység(ek), szerv(ek) nevét és elérhetőségét, valamint az értesítés sorrendjét a Műszaki Leírás tartalmazza. Minden feladat ellátása során a nyertes AT legalább a szakmai standardoknak megfelelő szolgáltatás nyújtására köteles. A portaszolgálati feladatok ellátására vonatkozó további részletes leírást a Műszaki Leírás és a szerződés tervezet tartalmazza.