1. Az eljárásban minden kommunikáció kizárólag az EKR rendszerben történik, azonban a Kbt. 41/C. § (4) bek. szerinti esetekben, ha nincs lehetőség az EKR-ben történő kommunikációra, úgy a következő elérhetőségek is használhatóak: fax: +36 12120773, e-mail: kozbeszerzes@ovf.hu
2. Az EKR-ben továbbított dokumentumokkal, az EKR-ben elektronikus úton megtett nyilatkozatokkal szemben támasztott követelményekkel, illetve a képviselettel kapcsolatos előírásokat az elektronikus úton megtett nyilatkozatokkal kapcsolatban a Kbt. 40-41/C §-a az irányadó.
3. Az AK gazdálkodó szervezet alapítását kizárja mind ajánlattevő (továbbiakban:AT), mind közös ajánlattevők vonatkozásában.
4. Közös ajánlattétel esetén a Kbt. 35.§-ban és a Kbt. 41/A. § (5) bek. foglaltak szerint kell eljárni, továbbá az ajánlathoz csatolni kell a közös ajánlattevők erre vonatkozó megállapodását.
5. Kiegészítő tájékoztatás a Kbt. 56. § alapján a KD-ban részletezettek szerint.
6. AK helyszíni bejárást nem tart.
7. Az ajánlatnak tartalmaznia kell az EKR-ben megadott űrlapokon, a Kbt. 66. § (2) bek. szerinti nyilatkozatot, továbbá a Kbt. 66. § (5) bek. szerinti felolvasólapot.
8. AK jelen eljárásban előírja a Kbt. 66. § (6) bek. szerinti alvállalkozókra vonatkozó információk, valamint a Kbt. 65. § (7) bek. szerinti nyilatkozat ajánlatban történő feltüntetését (nemleges nyilatkozat is).
9. FAKSZ: dr. Mányoki Bernadett, lajstromszám: 01107
10. Ért. szempont: legjobb ár-érték arány. Értékelés módszere: 1. részszempont: fordított arányosítás, 2.-3. részszempont: egyenes arányosítás. Pontozás 0-10.
11. AK alkalmazza Kbt. 75. § (2) bek. e) pontját és a Kbt. 81. § (4)-(5) bek-ét
12. AK az AT-k alkalmasságának feltételeit a minősített ajánlattevők jegyzékéhez képest szigorúbban határozta meg.
13. A jelen felhívásban nem szabályozott kérdések vonatkozásában a közbeszerzésről szóló 2015.évi CXLIII. törvény és végrehajtási rendeletei szerint kell eljárni.
14. Nyertes AT köteles legkésőbb a szerződés megkötésének időpontjára legalább 400 MFt HUF/káresemény és legalább 2 Mrd Ft,- HUF/év limitű All Risks típusú, illetve a 322/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 11. §-a alapján legalább 10 MFt Ft/káresemény és legalább 58 MFt/év limitű tervezői tevékenységre vonatkozó felelősségbiztosítást kötni vagy meglévő felelősségbiztosítását kiterjeszteni.
15. Kiegészítés a felhívás III.1.1.pontjához: Az SZ/1.és SZ/2. esetében alkalmatlan a nem Magyarországon letelepedett gazdasági szereplő, aki nem szerepel a letelepedés szerinti ország nyilvántartásában, vagy ha nem rendelkezik a letelepedés szerinti országban előírt engedéllyel, jogosítvánnyal vagy szervezeti, kamarai tagsággal. Igazolás: A nyilvántartásban szereplés tényét - abban az esetben, ha a Kbt. 69. § (11) szerinti nyilvántartásokban a vonatkozó adatok ingyenes ellenőrzésére nincsen lehetőség - a nyilvántartás kivonatának vagy a nyilvántartást vezető szerv által kiállított igazolásnak vagy a nyilvántartásban szereplés tényét igazoló dokumentumnak egyszerű másolatban történő benyújtásával szükséges igazolni. Előzetes igazolási mód: EEKD IV. rész (alfa) pont szerinti egyszerű nyilatkozat. AK felhívja AT-k figyelmét, hogy az SZ1. alk. köv. szerinti nyilvántartásban szereplés előírása gazdasági szereplőkre tekintettel releváns, tehát ezen alk. szem. keretében nem szakemberre vonatkozó, hanem társaságra vonatkozó nyilvántartásban szereplés ténye kerül vizsgálatra.
16. AK a felhívás IV.2.6) pontja szerinti 2 hónap alatt 60 napot ért.
17. AT köteles a KD részét képező „Ajánlati nyilatkozat függeléke” elnevezésű dokumentumot kitöltve és cégszerűen aláírva az ajánlatához csatolni.
18. AT-nek ajánlatában nyilatkoznia kell, hogy az elkészített tervekkel kapcsolatos felhasználási jogokat átruházza AK-ra a szerződésben meghatározott díj ellenében, így az elkészített tervekkel kapcsolatosan AK korlátlan és kizárólagos felhasználási jogokat szerez.
19. Részajánlat kizárásának indoka: A tárgyi beruházás környezetvédelmi jellegű, a hatósági kötelezés mindkét (É-i, és D-i) gócterület felszámolására, a (D) értékek elérésére vonatkozik és kötelez. Amennyiben részterületekre (és így részajánlatokra) bontaná AK a műszaki beavatkozást, felmerül a kockázata annak, hogy adott rész(terület) esetében egy eredménytelen közbeszerzési eljárás esetén nem történik műszaki beavatkozás, és a szennyeződés tovább terjed, ezáltal veszélybe kerül Szentendre Régi Déli- és Szentendre Regionális Déli Vízbázis amely mintegy 120.000 fő ellátásáért felelős. A két szennyezőgócon található szennyeződések között szoros összefüggés található -egymásnak bomlástermékei- így ok-okozati összefüggés is kimutatható. Amennyiben részajánlattételi lehetőség esetén az egyes gócok területén különböző vállalkozók fognak dolgozni, az a helyi érintettek (lakosság, önkormányzat, a műszaki beavatkozással érintett területek tulajdonosai) számára zavart okozó lehet. Az érintettek támogatása és bizalma ezen projektnél rendkívül fontos, hiszen jórészt belterületi helyeket érint a műszaki beavatkozás, mindennapjaikat fogja befolyásolni a kivitelezés időtartama alatt. Fentiek okán a műszaki beavatkozást egy egészként szükséges kezelni és a részajánlattételi lehetőséget nem teszi AK lehetővé. A felsorolt kockázatok minimalizálását AK úgy látja biztosítottnak, ha egy fővállalkozó dolgozik a teljes beavatkozási területen.
20. AK a Kbt. 53. § (6) bek alapján felhívja AT-k figyelmét, hogy az eljárást akkor is eredménytelenné nyilváníthatja, ha a jelen eljárás eredményeként megkötésre kerülő szerződéses megállapodás pénzügyi fedezetét biztosító tám. szerz. módosítása nem kerül aláírásra vagy a változásbejelentés nem kerül elfogadásra. AK a fent megjelölt feltételeket a Kbt. 135.§ (12) bek. foglaltakkal összhangban a jelen eljárás eredményeként megkötendő váll. szerz. hatályba lépésének felfüggesztő feltételeként köti ki.